Noticia

Alguna cosa no del tot neta, però no gaire perillosa, d'Ignasi Oliveres ha estat la novel·la guanyadora de la segona edició del Premi Literari Autor Revelació, un guardó de narrativa en català que té periodicitat anual i que convoquen l'editorial Rosa dels Vents i l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès. L'obra guardonada es publicarà en paper i en format digital al segell Rosa dels Vents (Penguin Random House Grupo Editorial) el proper 10 de novembre. Al certamen hi podien participar els alumnes i exalumnes de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès tot presentant una novel·la inèdita que no hagués estat premiada amb anterioritat.

El passat dimarts 13 de setembre es va reunir el jurat, format en aquesta ocasió per Ricard Ruiz Garzón (professor de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu), Roser Zuñiga (llibretera d'Abacus), Toni Hill (escriptor); Jordi Milian (crític literari de l'Illa dels llibres) i Laura Álvarez (editora de Rosa dels Vents/ Penguin Random House Grupo Editorial). Al Premi s'hi van presentar 24 originals, dels quals tres van quedar com a finalistes: la guanyadora Alguna cosa no del tot neta, però no gaire perillosa, d'Ignasi Oliveres, amb 14 punts, en segona posició La volada del pinsà, de Roser Blázquez Gómez, amb 9 punts, i Pedres blanques, en tercera posició, de Rosa Maria Prat Balaguer, amb 7 punts.

Alguna cosa no del tot neta, però no gaire perillosa és una novel·la trepidant, un thriller ambientat a la Barcelona actual, on les històries de quatre personatges s'entrecreuen fins arribar a un final inesperat. Negocis, sexe, robatoris, espionatge però també il·lusió, amor, esperança i grans dosis de realitat són presents en aquesta novel·la original i addictiva, ben ambientada, amb un to amarg però lleuger, i un ritme ràpid que aconsegueix recrear un univers de personatges atrapats en la seves pròpies misèries i on els que surten rebent són sempre els més dèbils.

L'any passat, a la primera edició del premi, la guanyadora va ser Carme Osan, amb la seva novel·la Un pont de silenci, una història sobre la memòria, l'oblit i el destí que narra dues històries a cavall entre la Barcelona de principis del XX i la de les darreries del franquisme.

Ignasi Oliveres, nascut a Barcelona, va créixer a l'Eixample i viu, des de fa anys, al barri de Sant Antoni. Llicenciat en Informàtica i MBA, ha treballat en diferents empreses a l'àrea de sistemes d'informació. Durant uns quants anys també ha donat classes a la universitat. Ha escrit un recull de relats curts, alguns dels quals han estat publicats al digital de cultura Núvol. Alguna cosa no del tot neta, però no gaire perillosa és la seva primera novel·la.

Segons Pau Pérez i Jordi Muñoz, directors de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès, aquest Premi és "una aposta per promocionar nous valors de la literatura catalana, en un moment en què els autors novells tenen més dificultats que mai per fer-se un lloc en la taula de novetats de les llibreries. Estem segurs que el premi permetrà donar a conèixer novel·les de gran qualitat. Sens dubte, aquesta segona edició del Premi Literari Autor Revelació consolida els objectius que ens vàrem marcar l'editorial Rosa dels Vents i l'Escola d'Escriptura a l'hora d'impulsar conjuntament aquest certamen literari".

Rosa dels Vents és el segell en llengua catalana de Penguin Random House Grupo Editorial. L'editorial, que va néixer el març del 2002, publica autors catalans d'èxit i traduccions al català dels autors més destacats del catàleg del grup. Carlos Martínez, director literari del segell, explica que la qualitat literària i la divulgació cultural són la raó de ser de Rosa dels Vents, i assenyala que, per això, "vam creure oportú crear, juntament amb la prestigiosa Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès, un premi literari que obri les portes a noves veus de la literatura del nostre país que estan treballant intensament i formant-se per ser grans talents".

Compártelo: