CIèNCIA OPTIMISTA

Josep Maria Mainat

INTRODUCCIÓ

ESTEM MILLOR DEL QUE SEMBLA

Resulta que jo ja he tingut uns quants fills i també he plantat uns quants arbres (l’últim, un llimoner al pati de casa per fer llimonades i gintònics autònoms). Però mai no havia escrit cap llibre i ja començava a ser hora!

Et preguntaràs per què el meu primer llibre no parla de La Trinca, o d’espectacles musicals, o de televisió, o de totes aquestes coses que m’has vist fer públicament durant tots aquests anys, sinó que m’ha sortit un llibre, diguem-ne, de divulgació científica.

—M’ho pregunto. Sí.

Jo també m’ho pregunto… i em contesto.

Per començar, sóc vocacionalment multitask i al llarg de la meva vida he fet pilons de coses molt variades. Una de les meves habilitats, que només uns quants coneixen, és que sóc programador informàtic. Puc programar un ordinador en deu llenguatges diferents.

imagenAlça! Això potser no ho sabies, oi?

—No. No ho sabia!

Doncs ja ho saps! Tinc trucs amagats!

Em vaig comprar el primer ordinador l’any 1983. Una andròmina que gairebé no es podia dir ni ordinador, un ZX Spectrum 48kB com aquest de la foto.

Això de 48kB era perquè tenia una memòria de 48 kilobytes. No terabytes, ni gigabytes, ni megabytes… kilobytes! Qualsevol mòbil senzillet d’avui en dia té unes cent mil vegades més memòria que el pobre ZX Spectrum.

Doncs bé, amb aquella eina tan precària vaig aconseguir programar un seqüenciador que feia sonar una bateria digital sincrònicament amb la resta dels instruments i sintetitzadors de l’època. El vaig fer servir amb èxit en algunes gravacions de La Trinca. Tota una proesa!

Imagen

Vaig tenir altres ordinadors, és clar, i vaig començar a escriure articles sobre música i tecnologia en una revista que es deia, ves per on, Música y Tecnología. Uns articles molt comentats entre els músics electrònics de l’època atesa la meva faceta pública de component de La Trinca. A la gent se li fonien els ploms!

—Ein??? Aquest és el mateix Mainat que canta «La patata»???

Doncs sí. Era jo mateix en ple arravatament multitask!

Responsable PENGUIN RANDOM HOUSE GRUPO EDITORIAL, S.A.U. (PRHGE)
CIF: A08116147
Contacto DPD: lopd@penguinrandomhouse.com
Legitimación Consentimiento del interesado.
Destinatarios No se cederán datos a terceros, salvo obligación legal.