CUIDA'T

Xevi Verdaguer

Introducció

Podem afirmar que vivim en un entorn estrogènic en el qual el sedentarisme, l’estrès, el consum excessiu d’aliments processats, la toxicitat de l’aire, l’ús de plàstics, detergents i cosmètics químics, els pesticides presents en els aliments naturals com les fruites i les verdures i l’excés d’aliments d’origen animal podrien ser la causa del desequilibri hormonal que cada vegada trobem amb més freqüència: l’excés d’estrògens. Si bé els estrògens són hormones indispensables perquè hi hagi un correcte funcionament sexual, immunitari, nerviós i digestiu, tenir-ne en excés ens condiciona a patir problemes de salut, com ara malalties autoimmunitàries, càncer de mama i d’úter, endometriosi, problemes de fertilitat, etc.

Encara que amb els nostres hàbits de vida podem influir positivament o negativament sobre el nivell d’estrògens, pot haver-hi una predisposició biològica al predomini estrogènic que es crea des de la gestació i que marca des del naixement cap a on s’inclinarà el nostre equilibri