LA FILLA DE LILITH

Agraïments

PRIMERA LLUNA PLENA

SEGONA LLUNA PLENA

LLUNA NEGRA

A la memòria del meu pare

Al meu nebot Pau, perquè és
la nostra força, llum i esperança

Agraïments

Aquest llibre és un somni esdevingut realitat novella. I aquest petit miracle ha estat possible gràcies a la pacièn­cia, la passió i l’empenta d’en Joan Bruna i de l’Agència Literària Sandra Bruna. Gràcies, Joan, per la màgia... i per no rendir-te. Agraeixo també a la meva editora, Rosa Moya, que apostés per la meva obra i per mi, i la seva bona feina, sensibilitat i delicadesa. Mil gràcies!

Vull donar gràcies també als meus primers lectors entusiastes, els consells, l’amistat i l’amor dels quals han servit per millorar moltes de les pàgines que teniu a les mans: a l’Èlia Romo-Terol, a en Jaume Vidal, al tiet Joan, a l’Araceli Rosillo i a en Theo Loinaz. Gràcies a la Lina per ajudar-me amb el Facebook i convertir algunes escenes de la novel·la en il·lustracions d’una bellesa senzilla i corprenedora. Ets una artista, Lina! Gràcies a en Joan M. Perujo pel seu suport i a en Pepe Grillo pels seus savis i constants consells. Gràcies a tu, Lourdes, per ser-hi... com sempre!

Gràcies a l’ajut de Xavier Sanjuán i de Manuel García per resoldre’m amb rapidesa i amabilitat qüestions sobre alguns aspectes mèdics de l’obra, i a Marina Murai per la seva disponibilitat i grans coneixements científics.

Gràcies a la meva família, perquè sense ells no sóc res... Especialment a tu, Cris, la meva germana i el meu Tot.

Gracias a ti, por caminar a mi lado y porque peinas mis alas para que pueda volar más alto. Gràcies als meus gats, en Merlí i la Morgana, per la seva companyia constant.

Gràcies a tu, lector, per triar-me... Bon profit!

PRIMERA LLUNA PLENA

Al sisè dia, Déu va crear l’home, a imatge seva; creà l’home i la dona i els beneí. I els donà totes les herbes que fan llavor arreu de la Terra i tots els arbres que donen fruit amb la seva llavor perquè s’alimentessin. I a tots els animals de la Terra, a tots els ocells del cel i a totes les bestioles que s’arrosseguen, a tots els éssers vius de la Terra, els donà l’herba verda per aliment. I va ser així.

Déu veié que tot el que havia fet era molt bo.

El solstici d’hivern és a prop i el sol triomfarà per damunt de la foscor, tot inundant de llum les tenebres i omplint de vida la mort. Però na Maria està amoïnada: aquest any que començarà de la Nativitat de Nostre Senyor de 1377 la Bèstia es despertarà, li ho diuen els núvols prenyats de mals auguris i les onades del mar, profundes i curulles de secrets.

Sempre li han explicat que va néixer amb un do especial. La seva mare la infantà a les dotze del migdia del dia de Nadal i quan s’adonaren que sota la llengua la menuda duia gravada una creu van entendre que la Divinitat l’havia triada, no en va quedar cap dubte. Era petita i suau com un borrissol, i es passava llargues estones dormint plàcidament, aferrada a sa mare. Als set dies de néixer li van fer la cerimònia de la vijola i li van penjar del coll el talismà am