LA VIDA éS SèRUM

Enfermera Saturada

Fórmula magistral

(Pròleg homeopàtic de la Señorita Puri)

El títol d’aquest llibre diu que la vida és sèrum, i té raó. La nostra vida ha girat sempre al voltant de la medicina. De petits cantàvem amb la Mary Poppins que amb una mica de sucre la píndola que ens donaven tenia més bon gust. Vam créixer i ens vam desenvolupar jugant a metges (tot i que a algunes, ai, l’única cosa que ens va tocar van ser llistes d’espera), i vam descobrir, ja d’adolescents, que les píndoles que tenien més bon gust eren les «verdes, rojas y amarillas».

La resta de la nostra vida va ser un seguit de moments multicolor tenyits de brotxades en blanc i negre, als quals vam anar posant remei amb cures urgents de somnis, a còpia de fórmules televisives miraculoses en què la medicina, les malalties i el dolor ens eren projectats en forma d’hospitals moderns plens de portalliteres fornits, doctors savis i ben plantats, i infermeres sensuals. Malauradament, quan acudíem a un hospital, la carta d’ajust de la realitat contraprogramava aquella vaporosa il·lusió.

Fins avui.

La Saturnina Gallardo, infermera (i saturada), ens ha obert en aquest llibre una porta a la rebotiga de la vida als hospitals i ens ha revelat un món delirant d’anècdotes, xafarderies i reflexions perso